ul. Al. Jerozolimskie 184B, 02-486 Warszawa
+48 22 489 89 00

System sprzedaży biletów: Co musisz wiedzieć, aby wybrać ten prawidłowy

System sprzedaży biletów: Co musisz wiedzieć, aby wybrać ten prawidłowy

Szukasz systemu sprzedaży biletów? Zastanawiasz się jaki system biletowy wybrać?

To świetnie się składa!

Obsługa sprzedaży czy rezerwacji na wydarzenie /spektakle / maraton / festiwal etc za pomocą poczty e-mail, formularzy Google, lub „skontaktuj się z nami, a my ci odpiszemy ” czy też arkuszy Excela to koszmar dla Ciebie i hamulec Twojego biznesu!

Prawdopodobnie wykonywanie wyżej wymienionych czynności zajmuje Tobie dużo czasu. Możliwe, że zbyt dużo. Czy zgadłem?

Ludzie oczekują, że będą mogli szybko i wygodnie kupić bilety na dowolnym urządzeniu w dowolnym miejscu.

Bez względu na to,

  • czy organizujesz naprawdę duże wydarzenie i po prostu nie przeniosłeś się jeszcze na nowoczesny system sprzedaży ze względu na dotychczasowe tradycyjne zarządzanie;
  • czy jesteś zespołem jednoosobowym i martwisz się, że będzie to zbyt skomplikowane … zapewniamy, że jest to o wiele łatwiejsze niż myślisz.

Zakładając, że poważnie zastanawiasz się nad przejściem na sprawdzony system biletowy, czego powinieneś szukać?

Jak wybrać system odpowiedni dla siebie?

Oto 9 ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas oceny systemu sprzedaży biletów.

1. Niezawodność

Nikt nie chce zamienić swojego istniejącego systemu na coś mniej niezawodnego, więc musisz być absolutnie pewien, że Twój nowy system będzie całkowicie niezawodny.

Jest super! Sprzedajesz bilety przez pośrednika lub z chmury. Czy zastanawiałeś się, co się stanie, kiedy Internet przestanie działać lub Pośrednik będzie zwlekał z rozliczeniem?

Upewnij się, ze Twój dostawca jest sprawdzony i renomowany. Nie trać pieniędzy i czasu. Każdy przestój oznacza utratę klienta lub brak sprzedanego biletu, bądź ….

Sprawdź ilu klientów ma dany system, zobacz konta w mediach społecznościowych, sprawdź jego case study, popytaj obecnych klientów czy są zadowoleni. Skontaktuj się z klientem, który posiada ów system, który Ciebie interesuje. To naprawdę wiele pomaga.

2. Zaufanie i bezpieczeństwo

Oprócz niezawodności, pewność co do tego, że Twój system sprzedaży biletów i kontroli dostępu oferuje wyjątkowy poziom zaufania i bezpieczeństwa, musi być kluczowa dla Twojej decyzji.

Istnieje kilka przyczyn takiego stanu rzeczy.

Po pierwsze, opłaca się korzystać ze znanego systemu biletowego, ponieważ doświadczenie i funkcjonalności, które zostały zbudowane przez lata, zaprocentują u Ciebie. Zapewne na początku nie będziesz w stanie używać wszystkich usług i możliwości. Ale w przyszłości na pewno. Zawsze zostaw sobie otwartą furtkę.

Po drugie, powinieneś dostać zaufanego opiekuna, który, będzie mógł szybko reagować na wszelkie przypadki oszustw, skarg lub inne działania, które podważają zaufanie.

Fałszywe bilety powodują zdenerwowanie fanów. Upewnij się, że twój partner biznesowy ma określone funkcjonalności, które sprawią, że właściwi ludzie otrzymają bilety.

Po trzecie, upewnij się, że są zgodni ze standardem PCI dla kart płatniczych oraz certyfikatami SSL (ang. Payment Card Industry Data Security Standard), który zapewnia, że ​​dane karty kredytowej klienta są przechowywane w bezpiecznym środowisku.

„Jak widzisz wybór systemu do sprzedaży biletów to niełatwe i odpowiedzialne zadanie. Musisz zatem mieć pewność, że Dostawca oprogramowania do sprzedaży biletów jest wystarczająco duży i ma zasoby, aby poradzić sobie ze wszystkim prawidłowo, w przeciwnym razie to Ty możesz na tym ucierpieć.”

3. Dostęp do danych

„Dane osobowe Twoich Klientów. Czy nie chciałbyś ich posiadać, móc je analizować i wykorzystywać do rozwijania swojego biznesu?

Idealny system powinien zapewnić Ci:

– dostęp do wszystkich danych zbieranych podczas zakupu biletów na Twoje wydarzenia. Pamiętaj, że wiele systemów zapewnia tylko możliwość ograniczonego ich przeglądanie. Upewnij się, że będziesz miał dostęp do wszystkich danych, które zbierasz, nawet za kilka lat;

– dostęp do wspomnianych danych osobowych, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Nie powinien on ograniczać się do np. cotygodniowych lub okazjonalnych „raportów” wysyłanych do Ciebie przez Twojego Dostawcę.

 Na koniec upewnij się, że jesteś właścicielem tych danych, i że będziesz mógł je wyeksportować i zabrać ze sobą w przyszłości.

4. Wrażenia użytkownika tzw. User Experience

To jest bardzo ważne! Każda mała rzecz, która sprawia, że wrażenia użytkownika są trochę lepsze, pomoże ci sprzedać więcej biletów. I każda drobnostka, która je pogorszy, będzie Cię kosztować niewykorzystaną szansę na sprzedaż.

Tak! To jest tak proste😊

Na przykład, czy wiesz, że Amazon odkrył, że jeśli ich strona internetowa ładuje się tylko o 100 milisekund szybciej (to tylko 1/10 sekundy!), to sprzedaż wzrośnie o 1%. A ten 1% był wart ponad 1 miliard dolarów rocznie.

Wyobraź sobie, że sprzedałeś 1 dodatkowy bilet na każde 100 odwiedzających twoją witrynę, tylko dlatego, że załadowała się ona szybciej. PRZECZYTAJ również o Google Analytics.

Oto kilka innych faktów:

  • Przez każdy dodatkowy krok wymagany w procesie sprzedaży, 10% ludzi po prostu rezygnuje przed zakupem biletu.
  • Co gorsza, jeśli najpierw wymagane jest założenie konta, 23% kupujących nie dokończy zakupu.
  • A wracając do tego, jak szybko trwa ładowanie strony, jeśli zbyt długo, może spowodować, że kolejne 7% zainteresowanych uczestników zamknie okno zamiast czekać.

Badania UX aplikacji to obecnie poważna i wyspecjalizowana dziedzina marketingu systemów IT. Wiodący autorzy oprogramowania korzystają z wiedzy specjalistów i wyników ich badań przy projektowaniu swoich produktów. Tak więc zastanów się bardzo poważnie nad wyborem systemu sprzedaży biletów i sprawdź czy system, który rozpatrujesz nadąża za trendami.

Najlepszym sposobem jest samodzielne sprawdzenie tego procesu. Zastanów się, jakie są Twoje doświadczenia i najlepiej wybierz system biletowy, z którego korzystałeś jako klient i byłeś zadowolony.

5. Telefony komórkowe

Prawdopodobnie intuicyjnie wiesz, jak ważna jest komórka, ponieważ jesteś jej właścicielem, używasz jej dużo, a wszyscy inni, których znasz, również są właścicielami telefonów komórkowych i używają ich do wielu różnych rzeczy.

Cóż, statystyki to potwierdzają.

Wykorzystanie urządzeń mobilnych jest teraz większe niż komputerów. Jest więcej wyszukiwań w Google na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. A 75% przychodów z reklam na Facebooku pochodzi z komórek.

Dodatkowo, nastąpił wzrost o 160% optymalizacji stron pod telefony komórkowe.

Dlatego upewnij się, że twój system biletów jest w 100% zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. I znowu, nie wierz handlowcom na słowo, przetestuj to sam.

Przejdź przez proces kupowania biletu na telefonie komórkowym ze wszystkimi potencjalnymi partnerami i sprawdź, który proces preferujesz. Prawdopodobnie ten sam wybraliby Twoi klienci.

6. Promowanie

Prawda jest taka, że ​​nikt nie sprzeda wszystkich biletów za Ciebie, więc zawsze będziesz musiał wykonać pewne prace przygotowawcze, aby sprzedać swoje wydarzenie. Pytanie brzmi, ile pomocy może zaoferować Twój partner w sprzedaży biletów?

Cóż, zanim przejdziemy do znanych rzeczy, takich jak poczta e-mail, media społecznościowe itp., Pomyślmy szybko o innym sposobie sprzedaży biletów.

Mianowicie, o zachęcaniu istniejących użytkowników do kupowania biletów, zanim w ogóle będziesz musiał szukać nowych źródeł ruchu.

Ta koncepcja nazywa się optymalizacją współczynnika konwersji i bez wydawania ani grosza na marketing może z łatwością podwoić sprzedaż biletów.

Dlatego ważne jest upewnienie się, że system biletów ma świetny interfejs użytkownika, ponieważ ostatecznie oznacza to mniejsze wydatki na marketing.

Ok, więc teraz przejdźmy do promocji.

Oto, czego powinieneś szukać:

E-mail:

E-mail nadal jest głównym źródłem sprzedaży biletów dla branży eventowej, więc musisz upewnić się, że dostawca usług biletowych może pomóc w dostarczaniu wiadomości e-mail do uczestników.

Media społecznościowe:

nie ma wątpliwości, że dzięki mediom społecznościowym łatwiej rozpowszechniać informacje o wydarzeniach, zwiększyć zaangażowanie marki w przestrzeni publicznej i ostatecznie sprzedać dużo więcej biletów.

Jak dobrze zintegrowane jest Twoje rozwiązanie biletowe z głównymi sieciami społecznościowymi? Czy stanowi ono bezproblemową część procesu posprzedażowego, zachęcającą Twoich uczestników do zakupu?

Google i Facebook:
Największa sieć społecznościowa na świecie, może mieć ponad 1,7 miliarda ludzi, ale każdego dnia Google ma ponad 3,5 miliarda wyszukiwani. Zainwestuj w reklamę

7. Wsparcie

Problemy nie pojawiają się tylko od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 17:00. Musisz więc mieć pewność, że masz kogoś, na kogo możesz liczyć w każdej sytuacji. I to nie kogokolwiek. Dedykowany, dobrze wyszkolony, kompetentny i przyjazny zespół 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.

Bez względu na to, czy masz szybkie pytanie, czy potrzebujesz strategicznej porady, Twój partner powinien dostarczyć ci odpowiedzi najszybciej jak to możliwe.

Prowadzisz duże wydarzenie? Wtedy prawdopodobnie będziesz chciał, aby wyznaczona osoba ze strony partnera upewniła się, że Twoje potrzeby są zaspokojone, więc opiekun klienta może się przydać.

9. Elastyczność

Na koniec planując wdrożenie skutecznego systemu sprzedaży biletów musisz koniecznie pamiętać o sprzedaży w miejscu organizacji wydarzenia, które ma miejsce najczęściej w stacjonarnych kasach biletowych. Tu potrzebujesz w pełni zintegrowanych, bezkompromisowych rozwiązań.

Powinieneś szukać technologii zarządzania strategią wejścia, która obsługuje wiele wejść i bram, zsynchronizowanych w czasie rzeczywistym, w celu usprawnienia kontroli biletów i zapobiegania kolejkom.

Nieuniknione jest, że niektórzy uczestnicy zapomną o biletach. Twój partner powinien mieć szybkie rozwiązanie, pozwalające ich wyszukać, a nie wysłać do działu obsługi klienta.

Prawdopodobnie oznacza to, że musi zapewnić dostęp do listy gości, aby móc wyszukać uczestników, którzy stracili bilety lub udostępnić im alternatywną formę pobrania biletów.

Uczestnicy powinni również mieć łatwy dostęp do swoich biletów na urządzeniach mobilnych, które powinno dać się zeskanować tą samą technologią, co bilety papierowe (nie chcesz przez cały czas wymieniać się skanerami czy urządzeniami).

Oczywiście, będziesz także potrzebować wsparcia dla sprzedaży biletów na miejscu, którą będzie można łatwo śledzić. Jeśli Twoja sprzedaż na miejscu jest ograniczona do gotówki, logistyka bardzo szybko się skomplikuje.

Wszyscy wiemy, jak niezawodne (lub właśnie zawodne) może być Wi-Fi, szczególnie w niektórych obszarach wiejskich, a nawet na obszarach, gdzie duży tłum ludzi może zakłócić usługę. Oznacza to, że potrzebujesz rozwiązania do obsługi biletów, które może obsłużyć twoje wydarzenie, nawet jeśli jest poza siecią, niezależnie od WiFi.

Jeśli prowadzisz szczególnie duże wydarzenie, będziesz także chciał, aby zespół ludzi wspierający Twoje operacje w terenie miał wiedzę w zakresie planowania logistyki i strategii wejścia.

8. Integracje

Pytanie brzmi, czy dostawca usług biletowych próbuje być od wszystkiego, czy skupia się na tym, co ważne?

Nikt nie może być najlepszy we wszystkim, więc najlepiej zostawić pewne rzeczy ekspertom, którzy skupią się tylko na jednej rzeczy. Dobrze jeśli część usług jest zintegrowana za pośrednictwem interfejsów API, dzięki czemu dane mogą być bezpiecznie przesyłane.

Podsumowując

Dużo rzeczy należy przemyśleć przy wyborze systemu sprzedaży biletów i wiele pytań należy zadać. Ale stawka jest wysoka, więc warto poświęcić swój czas, aby znaleźć właściwy system, ponieważ doprowadzi to do lepszych doświadczeń uczestników, zwiększenia sprzedaży biletów i ułatwi ci życie.

Masz pytania?

Pisz śmiało

Podobne Wpisy

Zostaw komentarz


Zobacz!